Centralna Ewidencja Emisyjności Budynków – CEEB

29 czerwca 2021

Szanowni Państwo,

Informujemy, że od 1 lipca 2021 r. rusza Centralna Ewidencja Emisyjności Budynków. Deklaracje można składać poprzez Zintegrowany System Ograniczania Niskiej Emisji (ZONE) lub w siedzibie Urzędu Gminy Słupca przy ul. Sienkiewicza 16.

Deklaracja dotycząca źródeł ciepła i źródeł spalania paliw Formularz A –budynki i lokale mieszkalne (PDF)

Deklaracja dotycząca źródeł ciepła i źródeł spalania paliw Formularz B–budynki i lokale niemieszkalne (PDF)

Informacje o projekcie

Jedną z największych potrzeb obywateli naszego kraju jest jak najdłuższe pozostanie w zdrowiu. W Polsce największy wpływ na złą jakość powietrza, a tym samym na zdrowie, ma zanieczyszczenie pochodzące z tzw. sektora bytowo-komunalnego. Stosowanie złej jakości opału czy używanie przestarzałych , niesprawnych kotłów tzw. kopciuchów, powoduje emitowanie do powietrza szkodliwych dla zdrowia substancji.

Rolą Państwa jest stworzenie warunków umożliwiających podjęcie i realizację strategicznych decyzji w zakresie ochrony zdrowia obywateli i poprawy jakości powietrza. Aby to jednak osiągnąć, kluczowe jest pozyskanie rzetelnych, weryfikowalnych informacji na temat tego, czego Polacy używają do ogrzania swoich domów i jaki stosują opał. Dopiero zebranie tych informacji w jednej bazie, pozwoli na podjęcie skutecznych działań mających na celu poprawę jakości powietrza.

W celu zbudowania tych strategicznych rozwiązań, konieczne jest umożliwienie realizacji kilku podstawowych potrzeb obywateli, które częściowo wynikają z przepisów prawa. W związku z tym w projekcie zaplanowano takie e-usługi, które umożliwią obywatelom i przedsiębiorcom spełnienie ich obowiązków, np. wykonanie przeglądu kominiarskiego czy dokonanie inwentaryzacji budynku, a także umożliwią odbiorcom efektywniej zarządzić wydatkami przeznaczonymi na ogrzewanie swoich budynków. Usługi zaprojektowane są w taki sposób, aby tworzyły łatwy i przejrzysty system odpowiadający na potrzeby obywateli i przedsiębiorców, a jednocześnie zbierały kluczowe, rzetelne i weryfikowalne informacje dla administracji. Pozyskane w ten sposób dane w skali mikro stworzą pośrednio unikatową bazę danych w skali makro, które to zgromadzone w jednym systemie, stworzą możliwość dla szeregu decydentów na zaplanowanie i zrealizowanie działań naprawczych mających na celu zadbanie o stan zdrowia obywateli poprzez poprawę jakości powietrza.

 

Urząd Gminy Słupca

ADRES Ul. Sienkiewicza 16, 62-400 Słupca
NUMER TELEFONU 63 274 36 76
NIP 6671764408
REGON 311019421
GODZINY URZĘDOWANIA Pon - Pt. 7:30 - 15:30
PLATFORMA KOMUNIKACYJNA E-URZĄD https://eurzad.gminaslupca.pl/
BIULETYN INFORMACJI PUBLICZNEJ https://bip.gminaslupca.pl/